تبلیغات
هشت بهشت - آشنایی با ماشین های ساده
هشت بهشت
اشتباهی که همه عمر پشیمانم از آن اعتمادی است که بر مردم عالم کردم
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم
in the name of god
سلام بر همه بازدید کنندگان.
بهشت اول : شعر و مشاهیر ، بهشت دوم : طبیعت و تاریخ ، بهشت سوم : درباره ماشین ، بهشت چهارم : درباره خوراکی ها ، بهشت پنجم : حیوانات و شهرها ، بهشت ششم : اطلاعات پزشکی ، بهشت هفتم : علمی و تکنولوژی ، بهشت هشتم : آشپزی !

ایمیل من : sezavar.mahdiyar@gmail.com

مدیر وبلاگ : مهدیار
نویسندگان
نظرسنجی
این وبلاگ را چگونه ارزیابی می کنید ؟





آشنایی با انواع ماشین های ساده در 5قسمت


(به ادامه مطلب بروید
)

آشنایی با ماشین های ساده - قسمت اول

آشنایی با ماشین های ساده - روز اول

چکیده

ماشین های مرکب همگی از چند ماشین ساده درست شده اند. ماشین های ساده در آسان کردن کارها به ما کمک می کنند و شش دسته اند.

 

اهداف

  • پس از دسته بندی و تعریف ماشین های ساده، دانش آموزان قادر خواهند بود شش دسته اصلی ماشین ها را به راحتی شناسایی کنند.

 

وسایل لازم

  • 50 وسیله مختلف که در آن ها از ماشین های ساده استفاده شده است.
  • برگه  تعریف ها
  • برگه ی فعالیت جستجوی ماشین های ساده
  • فضای کافی برای کار گروهی

 

روش تدریس

اطلاعات پایه:

می توان برای سنجش میزان اطلاعات پایه دانش آموزان درباره ماشین ها، با این سوال شروع کرد که آنها چگونه می توانند یک حیوان بزرگ را در یک باغ وحش جابجا کنند؟

 

شروع درس

  1. هر کس که تا به حال به باغ وحش رفته است، دستش را بالا بگیرد.
  2. چند تا از بزرگ ترین حیواناتی را که در باغ وحش دیده اید، نام ببرید.
  3. فرض کنید وقتی در باغ وحش اید، نگهبان باغ وحش از شما می پرسد چگونه می توان یکی از بزرگ ترین حیوانات را جابجا کرد. شما به او چه خواهید گفت؟
  4. اول کمی فکر کنید.
  5. درباره جوابتان با فردی که کنار شما نشسته است مشورت کنید.
  6. حالا چند راه مختلفی را که به نگهبان پیشنهاد خواهید داد، در کلاس مطرح کنید.
    دنباله  فعالیت:
  7. بعضی از شما گفتید برای این کار باید از ماشین ها استفاده کنیم.
  8. وقتی کلمه ماشین را می شنوید، چه تصوری از یک ماشین دارید؟
  9. برای چه از ماشین ها استفاده می کنیم؟
  10. تمام ماشین ها برای ساده تر کردن کارها طراحی شده اند.
  11. تمام ماشین های مرکب با تمام پیچیدگی شان، بر پایه ماشین های ساده ساخته شده اند.
  12. کسی می تواند توضیح دهد یک ماشین ساده چیست؟ماشین ساده ماشینی است که از یک یا چند جزء تشکیل شده و می تواند کارها را ساده تر کند.
  13. ماشین های ساده در شش گروه اصلی دسته بندی می شوند و ما در این کلاس می خواهیم ماشین های مختلف را در این شش گروه قرار دهیم. بهتر است اول با این گروه ها آشنا شوید:
    • اهرم: یک تخته یا تیر که روی یک تکیه گاه قرار دارد.
    • تکیه گاه: به نقطه ای می گوییم که اهرم حول آن می گردد.
    مثال: دیلم، الاکلنگ، ...
    • سطح شیب دار: سطح صافی که یک سمت آن ارتفاع بیشتری نسبت به سمت دیگر دارد. به کمک این ماشین شما می توانید به راحتی یک جسم را به مکانی با ارتفاع بیشتر یا کمتر منتقل کنید.
    مثال: سرازیری ، جاده های کوهستانی، ...
    • چرخ و محور: محور میله ای است که از چرخ می گذرد و به چرخ اجازه می دهد تا بچرخد. به کمک چرخ و محور جابجا کردن اجسام از یک نقطه به نقطه ای دیگر ساده می شود.
    مثال: چرخ اتومبیل، اسکیت، واگن های قطار، چرخ دنده
    • پیچ: ماشین ساده ای است که در واقع از یک ماشین ساده ی دیگر ساخته شده است. پیچ در واقع یک سطح شیب دار است که به دور یک میله پیچیده شده است. بعضی از پیچ ها برای بلند کردن یا پایین آوردن اجسام به کار می روند. بعضی دیگر برای نگاه داشتن اجزای یک دستگاه در کنار یکدیگر به کار می روند.
    مثال: جک خودرو، گیره، ...
    • گوه: ماشین ساده ای است که برای دور کردن دو جسم از یکدیگر به کار می رود. گوه در واقع از ترکیب دو سطح شیب دار ساخته می شود . یک سمت گوه تیز است و می تواند دو جسم را از یکدیگر دور کند.
    مثال: ناخن گیر، چاقو، تبر، ساطور
    • قرقره: قرقره از یک چرخ و یک طناب ساخته شده است. طناب داخل شیار چرخ قرار می گیرد و یک سر طناب به وزنه یا بار وصل می شود. سر دیگر طناب در دست شماست. وقتی شما سر دیگر را بکشید، چرخ خواهد چرخید و بار حرکت خواهد کرد.قرقره ها به ما کمک می کنند جسمی را بلند کنیم یا پایین بریم. قرقره ها برای جابجا کردن اجسام به جاهایی که که دور از دسترس اند، بسیار مفید اند. در ضمن با به کار بردن قرقره ها جابجا کردن اجسام سنگین بسیار ساده خواهد شد.
    مثال: میله پرچم، جرثقیل، چوب پرده یا کرکره، ...
  14. از دانش آموزان بخواهید تعاریف و مثال های خواسته شده را در برگه تعریف ها بنویسند.
  15. حالا می خواهم به هر یک از شما دو ماشین ساده بدهم. از شما می خواهم با دقت به آن ها نگاه کنید و بگویید چگونه می توانند کارها را آسان کنند.
  16. (از بچه ها بخواهید تا در باره ماشین های ساده ای که به آنها داده اید، فکر کنند.)
  17. چرا باید بدانیم که یک ماشین ساده چگونه کارها را آسان می کند؟
    • زیرا با دانستن این نکته، می توانیم ماشین های ساده را دسته بندی کنیم.
  18. پس از این که ماشین های ساده تان را کاملا بررسی نمودید، ماشین های خودتان را با یکی از هم کلاس هایتان مقایسه کنید. به تشابه ها و تفاوت های آن ها دقت کنید. بگویید ماشین های هر کدام از شما در کدام دسته قرار می گیرند؟
  19. حالا هر دو نفری که با هم در یک گروه قرار دارند، 4 ماشین ساده دارند.
  20. هر گروه باید ماشین های ساده خودش را با ماشین های ساده یک گروه دیگر مقایسه کند.
  21. بنابراین به ازای هر 4 نفر، 8 ماشین ساده خواهیم داشت.
  22. سپس وقت آن خواهد شد که با توجه به نکاتی که آموختیم، بگوییم هر یک از این 8 ماشین در کدام یک از دسته های شش گانه جای دارد. در ضمن توجه کنید که هر یک چگونه کارها را آسان می کنند.
  23. سپس از دانش آموزان بخواهید در گروه های 8 نفره قرار بگیرند. بنابراین برای هر 8 نفر 16 ماشین ساده خواهیم داشت.
  24. پیش از شروع مرحله بعد لازم است یادآوری کنم که در کار گروهی لازم است به صحبت های تمام افراد گوش داد. بنابراین لازم است که  افراد به نوبت صحبت کنند.
  25. در ضمن مهم است که دقت بسیار زیادی در مورد ماشین ها داشته باشیم. زیرا بسیاری از آن ها دارای لبه هایی تیز و برنده اند. بنابراین در هنگام انجام این فعالیت هیچ کس نباید شیطنت کند و درغیر این صورت باید تنها به فعالیت سایرین نگاه کند و حق شرکت در کارها را نخواهد داشت.
  26. اگر کسی در مورد مراحل کار سوالی دارد بپرسد.
  27. هنگامی که شما مشغول انجام کارها هستید، من به نوبت به هر گروه خواهم آمد تا اگر کسی سوالی دارد، جواب دهم.
  28. پس از توضیح دادن مراحل کار، زمان آن است که ماشین ها را بین دانش آموزان پخش کنید.
  29. ابتدا هر دانش آموز به تنهایی ماشین هایش را بررسی خواهد کرد.
  30. حال از دانش آموزان بخواهید با یک نفر هم گروه شوند.
  31. در این مرحله باید گروه های 4 نفره تشکیل شود. در ضمن دانش آموزان در این مرحله باید ماشین هایشان را بر طبق تعریف در گروه های شش گانه دسته بندی کنند.
  32. در مرحله ی آخر دو گروه بزرگ 8 نفره خواهیم داشت و دانش آموزان باید تمامی 16 ماشین را در گروه های شش گانه دسته بندی کنند.
  33. به دانش آموزان بگویید در پایان کار از هر گروه 6 نفر به عنوان نمایندگان گروه انتخاب خواهند شد. این نمایندگان باید توضیح دهند که چگونه ماشین های مختلف دسته بندی شدند. آن ها باید یک لیست از اهرم ها، قرقره ها، گوه ها، سطوح شیب دار، چرخ و محورها، و پیچ های موجود در گروه را ارائه دهند.

    پایان

  34. لیست های نمایندگان گروه ها را با یک دیگر مقایسه کنید.
    • دقت کنید که به هر گروه چه ماشین هایی داده اید.
    • آیا دانش آموزان ماشین های مشابه را در گروه های یکسان قرار داده اند؟
  35. دانش آموزان باید توجه به لیست ها بگویند که چه هنگام از اهرم، گوه، سطح شیب دار، پیچ، چرخ و محور و یا قرقره استفاده می کنیم؟
  36. چرا از ماشین های ساده استفاده می کنیم؟
  37. یک ماشین ساده را تعریف کنید.

    تکلیف

  38. لطفا تکالیف جلسه ی آینده را در دفترچه های خود یادداشت کنید:
  39. امشب شما باید در یک جستجوی کامل در داخل منزل خود، ماشین های ساده ی داخل خانه را بیابید و برگه های جستجو را پر کنید. شما باید برای هر گروه ماشین های ساده چند مثال بیابید و به این دو سوال پاسخ دهید: کدام بخش خانه بیشترین تعداد ماشین ساده را دارد و کدام بخش کمترین تعداد را داراست؟ (مثالاً اتاق خواب، حمام ، آشپزخانه و ...)
  40. هر کس سوالی دارد بپرسد.
  41. در ضمن لطفا برگه ی تعریف های خود را در جایی مطمئن نگاه دارید و برای جلسه ی آینده، وسایل امروز خود را همراه بیاورید.

ارزشیابی

دانش آموزان در یک فعالیت گروهی مورد ارزیابی قرار می گیرند و نتایج آن در فرم مخصوص هر دانش آموز ثبت می شود. مبنای ارزیابی دانش آموزان، پاسخ های آن ها به پرسش های ما و عملکرد آن ها در تکلیف ماشین های ساده است.





آشنایی با ماشین های ساده - قسمت دوم

آشنایی با ماشین های ساده - روز دوم

چکیده

ماشین های مرکب همگی از چند ماشین ساده درست شده اند. ماشین های ساده در آسان کردن کارها به ما کمک می کنند و شش دسته اند.

 

اهداف

  • در این جلسه دانش آموزان با به کار گرفتن ماشین های ساده، خواهند آموخت که هر یک از این گروه های شش گانه چگونه کارها را آسان می کنند.

 

وسایل لازم

  • برگه راهنمای ایستگاه ها و وسایل مورد نیاز برای هر ایستگاه
  • برگه گزارش کار ایستگاه ها (در هر ایستگاه  یک برگه برای هر گروه)
  • برگه تعاریف
  • مقوا
  • ماژیک یا مداد رنگی
  • مداد

 

روش تدریس

اطلاعات پایه:

دانش آموزان باید به خوبی با گروه های شش گانه ماشین های ساده آشنا شده باشند و بدانند که چرا ما از ماشین های ساده استفاده می کنیم. این مطالب در جلسه قبل مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند.

توجه: قبل از شروع کلاس ایستگاه های مختلف را بسازید و دانش آموزان را گروه بندی کنید.

 

شروع درس:

  1. برگه های کار جستجوی داخل خانه را از بچه ها بگیرید.
  2. نظر خود را درباره نتایج جستجوی آنها بگویید.
  3. از آنها بپرسید بیشترین تعداد ماشین ساده را در کدام اتاق یافته اند؟ کمترین تعداد را کجا؟
    مراحل کار:
  4. با این سوال شروع کنید که چرا ماشین های ساده را به کار می گیریم؟ و این گونه با بچه ها صحبت کنید:
  5. ماشین های ساده با ایجاد یک نیروی فشاری یا کششی به ما در حرکت دادن اجسام کمک می کنند. (دانش آموزان باید این تعریف را در گزارش کار خود بنویسند.). بنابراین ماشین های ساده با تغییر جهت نیرو یا اندازه آن یا هر دو، انجام کارها را برای ما ساده می کنند.
  6. به جسمی که توسط نیروی ماشین جابجا می شود، بار می گوییم. این تعریف را در گزارش کار خود بنویسید.
  7. امروز خواهیم دید که هر شش گروه ماشین های ساده کارها را آسان می کنند.
  8. درکلاس شش ایستگاه داریم. در هر ایستگاه چند ماشین ساده داریم و شما با به کار بردن آن ها پی خواهید برد که ماشین های ساده چگونه می توانند انجام کارها را ساده کنند. این ایستگاه ها عبارتند از: ایستگاه اهرم، ایستگاه گوه، ایستگاه سطح شیب دار، ایستگاه چرخ و محور، ایستگاه قرقره، ایستگاه پیچ.
  9. در این ایستگاه ها هیچ راهنمایی دقیقی برای روش آزمایش موجود نیست و شما باید کمی در مورد نحوه کار فکر کنید. در هر ایستگاه چند برگه  نکات کلیدی وجود دارد که به شما کمک می کند. من هم در کلاس خواهم بود تا به سوالاتی که احتمالاً برایتان پیش می آید، پاسخ دهم.
  10. شما باید در گروه های 4 نفره کار کنید و افراد هر گروه را من انتخاب خواهم کرد.
  11. تعداد ایستگاه ها از گروه ها بیشتر است. پس بعضی ازایستگاه ها خالی خواهند بود. بنابراین هر وقت شما کار خود را در یک ایستگاه تمام کردید و به من نشان دادید که چگونه یک ماشین ساده انجام کار را ساده می کند، می توانید به ایستگاه بعدی بروید. دقت کنید که پیش از ترک هر ایستگاه وسایل موجود در آن را به حالت اولیه بچینید.
  12. شما باید تمام ایستگاه ها راپشت سر بگذارید. اگر امروز یک یا چند ایستگاه باقی ماند، می توانید کار خود را در جلسه آینده ادامه  دهید.
  13. اگر منتظرید تا کار یک گروه در ایستگاهی که قرار است به آن بروید تمام شود، می توانید کارهای دیگری در همین حین انجام دهید:
    • طراحی و ساخت پوشه: دانش آموزان باید یک برگ مقوای بزرگ را از وسط تا بزنند تا مانند یک پوشه شود. بر روی آن هر دانش آموز باید نام و نام خانوادگی و شماره کلاس خود را بنویسند. در ضمن عنوان پوشه "ماشین های ساده" خواهد بود. (یک نمونه از پیش ساخته شده را به دانش آموزان نشان دهید. )
    • برگه اطلاعات کلی درباره ی ماشین های ساده: دانش آموزان باید در یک برگه اطلاعات کلی خود درباره ماشین های ساده را بنویسند.
  14. دو فعالیت فوق، فعالیت های انفرادی اند و هر دانش آموز باید به تنهایی آن ها را انجام دهد.
  15. سعی کنید کار گروهی در ایستگاه ها، پیش از این دو فعالیت انجام شود.
  16. آیا کسی سوالی دارد؟
  17. به دانش آموزان بگویید در چه گروهی قرار دارند و تعیین کنید هر گروه در شروع کار در کدام ایستگاه خواهد بود.
  18. حالا شروع کنید!
    پایان (5 دقیقه به پایان کلاس):
  19. لطفا دیگر چیزی در برگه هایتان ننویسید. ایستگاه ها را مرتب کنید و بر روی صندلی هایتان بنشینید. برای این کار یک دقیقه وقت دارید.
  20. می دانم وقت نکردید کار گروهی تمام ایستگاه ها را انجام دهید. جلسه آینده هر گروه کارش را ادامه خواهد داد.
  21. لطفا یک نفر به من بگوید چرا از ماشین های ساده استفاده می کنیم؟
  22. یک ماشین ساده چگونه می تواند انجام دادن یک کار را برای ما آسان کند؟
    • با تغییر جهت یا اندازه ی نیرو یا هر دو.
  23. لطفا دفترچه های یادداشت خود را بیاورید و تکلیف جلسه آینده را یادداشت کنید.
  24. تکلیف جلسه ی آینده: مخترعان ماشین هایی می سازند که انجام دادن کارها را ساده می کنند. ولی پیش از آن باید بدانند کجا، چه مشکلی وجود داشته است یا چه شرایط سختی بر کار حاکم است که باید ساده تر شود.من از شما می خواهم امشب درباره  یک مشکل یا شرایط سخت فکر کنید که احتمال می دهید با به کار بردن یک ماشین، ساده خواهد شد.
  25. برای جلسه  آینده، برگه های امروز خود را همراه بیاورید.

ارزشیابی

ارزیابی دانش آموزان در طی کار گروهی صورت خواهد گرفت و نتایج آن در فرم مخصوص هر دانش آموز ثبت می شود. در هر ایستگاه کار گروهی دانش آموزان یک برگه  گزارش کار را تکمیل خواهند نمود که بیانگر میزان فراگیری موضوع خواهد بود.




آشنایی با ماشین های ساده - قسمت سوم

آشنایی با ماشین های ساده - روز سوم

اهداف

  • در این جلسه دانش آموزان با ادامه ی کار خود در ایستگاه ها، پی برند که هر یک از این گروه های شش گانه چگونه کارها را آسان می کنند.

 

وسایل لازم

  • برگه های راهنمای ایستگاه ها و تجهیزات لازم در هر ایستگاه
  • برگه های گزارش کار هر ایستگاه
  • مقوا
  • ماژیک و مداد رنگی
  • مداد

 

روش تدریس

اگر انجام کار گروهی در ایستگاه ها کمتر از دو جلسه زمان کلاس را گرفت، کار روز چهارم را شروع کنید؛ اگر نه به این شکل ادامه دهید:

توجه: ایستگاه های مختلف را بسازید و دانش آموزان را گروه بندی کنید.

 

شروع درس

  1. امروز باید کار گروهی در ایستگاه ها را تمام کنیم.
  2. ولی پیش ار آن شش گروه اصلی ماشین های ساده را نام ببرید.
  3. ماشین های ساده چگونه انجام کار ها را ساده می کنند؟
    مراحل کار:
  4. قبل از این که کار را شروع کنیم، بگویید قرار است چه کار کنیم؟
  5. وقتی که کار گروهیتان در تمام ایستگاه ها تمام شد به صندلی خود بازگردید و کارهای انفرادی نیمه تمام خود را انجام دهید.
  6. شروع کنید!
    پایان:
  7. وقتی تمام گروه ها کارشان را انجام دادند، درباره ایستگاه ها بحث کنید.
  8. دانش آموزان چه چیزهای جدیدی آموخته اند؟
  9. آیا نکته ای برای آن ها عجیب بوده است؟
    تکلیف:
  10. لطفا دفترچه های یادداشت خود را بیاورید و تکلیف جلسه آینده را یادداشت کنید.
  11. تکلیف جلسه آینده مشابه تکلیف پیشین است.
  12. مخترعان ماشین هایی می سازند که انجام دادن کازها را ساده می کنند. ولی پیش از آن باید بدانند چه مشکلی وجود داشته است یا چه شرایط سختی بر کار حاکم است که باید ساده تر شود.
  13. باید درباره یک مشکل یا شرایط سخت فکر کنید که احتمال می دهید با به کار بردن یک ماشین، ساده خواهد شد.
  14. برای جلسه آینده، برگه های خود را همراه خود بیاورید.



آشنایی با ماشین های ساده - قسمت چهارم

آشنایی با ماشین های ساده - روز چهارم

چکیده

ماشین های مرکب همگی از چند ماشین ساده درست شده اند. ماشین های ساده در آسان کردن کارها به ما کمک می کنند و شش دسته اند.

 

اهداف

  • پس از  بحثی درباره ماشین های مرکب، دانش آموزان قادر خواهند بود ماشین های مرکب خود را بسازند.

 

وسایل لازم

  • برگه تعاریف
  • برگه کارگاه مخترعان
  • ماژیک و مداد رنگی
  • خط کش
  • کاغذ

 

روش تدریس

اطلاعات پایه:

دانش آموزان باید شش گروه اصلی ماشین های ساده را بشناسند و بدانند که به چه دلیل از ماشین های ساده استفاده می کنیم. این مطالب را در جلسات قبلی بررسی کرده ایم.

 

شروع درس:

  1. چند نفر از شما تا به حال یک دوچرخه را از نزدیک و به دقت بررسی کرده اند؟
  2. چه ماشین های ساده ای در یک دوچرخه به کار رفته اند؟
    • چرخ و محور، پیچ، اهرم
  3. چه ماشین های ساده ای در یک قیچی به کار رفته اند؟
    • گوه، اهرم، پیچ
    مراحل کار:
  4. قیچی  و دوچرخه از ماشین های مرکب اند.
  5. ماشین مرکب ماشینی است که از 2 یا چند ماشین ساده تشکیل شده است.
  6. آیا می دانید چرا از ماشین های مرکب استفاده می کنیم؟
  7. ماشین های مرکب هم مانند ماشین های ساده کارها را ساده می کنند.
  8. آیا می توانید یک مثال از ماشین های مرکب بیان کنید؟
  9. یک لیست از افراد کلاس تهیه کنید و هر کس چند ماشین مرکب مثال بزند.
  10. در دو جلسه قبل از شما خواستم تا مشکلی را نام ببرید که با یک ماشین ساده، حل شود.
  11. من در خانه یک مشکل دارم. تلفن اتاق من در یک سمت اتاق است و میز مطالعه ام در سمت دیگر. بنابراین هر بار که تلفن زنگ می زند باید از پشت کتاب بلند شوم. حال من از شما می خواهم این مشکل را با استفاده از ماشین های مرکب حل کنید.
  12. ما می خواهیم در این جلسه یک ماشین مرکب بسازیم که این مشکل را حل کند.
  13. ماشین مرکب چیست؟ (آنها جواب می دهند: ماشینی که از دو یا چند ماشین ساده درست شده باشد.)
  14. بنابراین ماشین ما باید از دو یا چند ماشین ساده ساخته شده باشد.
  15. شش گروه اصلی ماشین های ساده را نام ببرید.
  16. شما باید یک طرح کلی از ماشینی که اختراع می کنید بکشید و ماشین های ساده به کار رفته در آن را مشخص کنید. این طرح کلی را رنگ آمیزی کرده و نحوه ی کار آن را در چند جمله شرح دهید.
  17. یک طرح که قبلاً کشیده اید را به عنوان مثال به دانش آموزان نشان دهید.
  18. درباره ماشینی که کشیده اید، توضیحی بدهید که شامل این اطلاعات باشد:
    • نام این ماشین چیست؟
    • این ماشین چه مشکلی را برطرف می کند؟
    • چگونه کار می کند؟
  19. پس کاری که این ماشین باید انجام دهد، این است که گوشی تلفن را برای من بیاورد تا من از پشت میز مطالعه ام بلند نشوم.
  20. آیا کسی سوالی ندارد؟
  21. در جلسه آینده، درباره ی اختراعاتمان با هم بحث خواهیم کرد.
  22. به هر دانش آموز چند برگ کاغذ بدهید و کار را شروع کنید.
    پایان (5 دقیقه ی پایانی کلاس):
  23. یک دقیقه وقت دارید تا کار خود را به پایان برسانید و برگه هایتان را حتی اگر ناتمام است، تحویل دهید.
  24. چه کسی ماشین اش را تمام کرده است؟  این ماشین چطور کار می کند؟
    تکلیف:
  25. تا جلسه  آینده باید کار طراحی ماشین هایتان را تمام کنید.

ارزشیابی

ارزیابی دانش آموزان در طی کار گروهی صورت خواهد گرفت و نتایج آن در فرم مخصوص هر دانش آموز ثبت می شود. توانایی و خلاقیت دانش آموزان در به کارگیری ماشین های ساده برای ابداع یک ماشین مرکب، مبنای ارزشیابی خواهد بود.





آشنایی با ماشین های ساده - قسمت پنجم

آشنایی با ماشین های ساده - روز پنجم

اهداف

  • دانش آموزان باید با ارائه طرح های خود، میزان درک خود را از ماشین های ساده و مرکب نشان دهند.

 

وسایل لازم

  • برگه های ماشین های دانش آموزان
  • پوشه های دست ساز دانش آموزان
  • تمام گزارش کارها
  • کاغذ
  • مداد
  • فهرستی از ترتیب کاغذهای موجود در پوشه
  • برگه ارزش یابی

 

روش تدریس

اطلاعات پایه:

دانش آموزان باید شش گروه اصلی ماشین های ساده را بشناسند و بدانند به چه دلیل از ماشین های ساده استفاده می کنیم. آن ها باید بدانند ماشین مرکب چیست. این مطالب را در جلسات پیشین بررسی کرده ایم.

 

شروع درس:

  1. قرار بود تا امروز طراحی ماشین هایتان را تکمیل کنید.
  2. من منتظرم تا طرح هایتان را ببینم و نظرات شما را درباره ی طرح های مختلف بشنوم.
  3. قبل از شروع کار، از شما می خواهم ماشین ساده را تعریف کنید.
    مراحل کار:
  4. برای اینکه چه کسانی اول ارایه کند، قرعه کشی خواهیم کرد.
  5. در 4 گوشه ی کلاس، 4 نفر به صورت همزمان طرح خود را توضیح خواهند داد (درست مثل یک نمایشگاه) و سایرین می توانند در کلاس بگردند و به طرح های مختلف نگاه کنند.
  6. هر گروه ، 8 دقیقه زمان دارد تا طرحش را معرفی کند.
  7. سایر دانش آموزان باید لیستی بنویسند که به ترتیب کدام طرح ها را برای خرید انتخاب خواهند کرد.
  8. وقتی تمام طرح ها ارائه شدند، کلاس را به حالت اولیه بازخواهیم گرداند.
  9. در آخر کلاس در باره این بحث خواهیم کرد که هر کس کدام طرح را می خرد و چرا.
  10. برای جمع بندی کار خود، دانش آموزان باید بعد از ارایه، پوشه های حاوی طرح هایشان را در یک مکان مشخص بگذارند.
  11. برگه آخر هر پوشه، برگه انتقادها و پیشنهادات خواهد بود. دانش آموزان باید نکات مثبت و منفی درس این پنج جلسه را در این برگه بنویسند و برای بهتر شدن طرح پیشنهاد بدهند.
  12. پوشه ها را جمع کنید.

ارزشیابی

طرح اولیه، توضیحات کلی و ارایه ی دانش آموزان، مبنایی برای ارزشیابی آن ها خواهد بود. ارزشیابی های پیشین دانش آموزان نیز باید در نظر گرفته شوند.









نوع مطلب : درباره ماشین، 
برچسب ها : انواع ماشین های ساده،
لینک های مرتبط :
          
سه شنبه بیست و دوم مردادماه سال 1392
سه شنبه چهارم اردیبهشتماه سال 1397 ساعت 07 و 42 دقیقه و 30 ثانیه

Valuable posts. Thank you!
buy viagra for women buy viagra now online buy levitra can you buy viagra online can u buy viagra over the counter uk pharmacy viagra buy viagra safely online rx viagra online viagra online prices find viagra
جمعه هفدهم فروردینماه سال 1397 ساعت 23 و 23 دقیقه و 37 ثانیه

You said it very well.!
cialis for sale south africa buying cialis in colombia cialis daily achat cialis en europe cialis generique 5 mg interactions for cialis free cialis safe site to buy cialis online cialis patent expiration where cheapest cialis
جمعه سوم فروردینماه سال 1397 ساعت 21 و 22 دقیقه و 58 ثانیه

Useful tips. Kudos.
canada discount drugs cialis cialis generique canadian drugs generic cialis discount cialis comprar cialis 10 espa241a non 5 mg cialis generici generic cialis at the pharmacy cialis generic tadalafil buy tesco price cialis safe dosage for cialis
دوشنبه بیست و هشتم اسفندماه سال 1396 ساعت 02 و 57 دقیقه و 36 ثانیه

You said that perfectly.
weblink price cialis click now buy cialis brand cialis side effects dangers cialis patent expiration where to buy cialis in ontario enter site natural cialis cialis without a doctor's prescription cialis baratos compran uk achat cialis en itali cialis 5mg prix
چهارشنبه بیست و پنجم بهمنماه سال 1396 ساعت 16 و 27 دقیقه و 15 ثانیه
برای مقاله ی عالی دیگر سپاسگزارم. جای دیگری ممکن است کسی آن را بگیرد
نوع اطلاعات در چنین روش عالی نوشتن؟

من هفته آینده ارائه می دهم، و من به دنبال این هستم
اطلاعات
چهارشنبه سی ام فروردینماه سال 1396 ساعت 21 و 59 دقیقه و 26 ثانیه
Thanks , I've just been looking for info about this topic for a while and yours is the best I have discovered till now.

But, what in regards to the conclusion? Are you positive in regards to the
source?
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
ساعت فلش مذهبی
مترجم سایت به زبان های مختلف
تماس با ما
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
 سوره قرآن حدیث موضوعی دانشنامه عاشورا آیه قرآن تصادفی
در زندگی هر یك از ما گاهی بر سر دو راهی قرار می گیریم و بعد از مشورت با دیگرانم و زدن تمامی درها اگر نتوانستیم راه خودمان را انتخاب كنیم به استخاره روی می اوریم و از خداوند طلب خیر میكنیم .

ابتدا نیت نمایید سپس روی استخاره بگیر کلیک فرمایید


Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه



کد کج شدن تصاویر

 جشنواره وبلاگ های برتر